۲ بازديد


برای پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه آزاد، دانشجویان می‌توانند از طریق سامانه آموزشیار اقدام کنند. برای این منظور، دانشجویان باید به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و با وارد کردن شماره دانشجویی و رمز عبور خود، وارد سامانه آموزشیار شوند. پس از ورود به سامانه، دانشجویان می‌توانند با انتخاب گزینه «ثبت نام دروس دانشجویی»، شهریه خود را پرداخت کنند.

برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی، دانشجویان باید اطلاعات زیر را وارد کنند:

  • شماره 16 رقمی کارت بانکی

  • رمز دوم کارت بانکی

  • تاریخ انقضای کارت بانکی

  • کد امنیتی

پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، دانشجویان باید مبلغ شهریه را وارد کرده و گزینه «پرداخت» را انتخاب کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات پرداخت، پیام «پرداخت با موفقیت انجام شد» نمایش داده می‌شود.

روش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی

دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند از طریق خودپرداز ملی نیز شهریه خود را پرداخت کنند. برای این منظور، دانشجویان باید به دستگاه خودپرداز ملی مراجعه کرده و گزینه «پرداخت شهریه دانشگاه آزاد» را انتخاب کنند. سپس، دانشجویان باید شماره دانشجویی و رمز عبور خود را وارد کنند. در ادامه، دانشجویان باید مبلغ شهریه را وارد کرده و گزینه «پرداخت» را انتخاب کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن عملیات پرداخت، پیام «پرداخت با موفقیت انجام شد» نمایش داده می‌شود.

نکات مهم در پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

  • دانشجویانی که به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده‌اند، باید ابتدا برای تشکیل پرونده اقدام کنند و سپس مبالغ علی الحساب تعیین شده را به صورت اینترنتی به حساب دانشگاه واریز نمایند.

  • از جمله الزامات پرداخت اینترنتی شهریه داشتن کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و دریافت رمز دوم از دستگاه خودپرداز می‌باشد.

  • بر اساس آموزش پرداخت شهریه دانشگاه آزاد، دانشجویان می‌توانند از طریق تمام کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب برای واریز عمل کنند و نیازی نیست که کارت به اسم خود دانشجو باشد.

  • چنانچه پس از پرداخت شهریه دانشگاه آزاد مبلغ مورد نظر از حساب شخص کسر شود، اما از میزان شهریه کاسته نشود به معنای آن است که پرداختی صورت نگرفته است. از این رو اگر بعد از 24 ساعت این مبلغ به حساب اولیه وی برگشت داده نشود، بایستی به امور مالی دانشگاه مراجعه گردد.

  • در حال حاضر امکان پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق خودپرداز ملی نیز وجود دارد و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن شماره کارت مجازی و شماره دانشجویی به عنوان شناسه پرداخت، مراحل واریز شهریه ثابت یا متغیر خود را انجام دهند.

میزان شهریه دانشگاه آزاد 1403

مطابق با اعلام رئیس دانشگاه آزاد، در سال تحصیلی 1403، مبلغ شهریه مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی تا 40 درصد افزایش داشته است.

نتیجه‌گیری

دانشجویان دانشگاه آزاد برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه را به صورت کامل یا به صورت اقساطی پرداخت کنند. نحوه واریز شهریه دانشگاه آزاد به دو روش اینترنتی و خودپرداز ملی امکان‌پذیر است. دانشجویان باید توجه داشته باشند که در هنگام پرداخت شهریه، اطلاعات کارت بانکی خود را به درستی وارد کنند.
منبع:B2n.ir/t54865

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.